Chocolate cookies!! yummy!





Salam....
kali ni nad nak share tentang ni.. biskut choclate yang best ni...
amat sedap biskut nih...nad mengidam betul since ternampa ia atas meja stokis cni kat tganu...
seyes... sampai terbayang2 d mane2....Ya Allah.. apelah nk jd nad ni..hehehe..
then waktu g jenjalan ngn iin aitu... nad pon mencari kat cni sini..




alhamdulillah...dapat jugak...sedap sgt.. then i realized, barangan CNI adalah berkualiti dan memuaskan hati..
kepada rakan2 yang nak beli barangan CNI boleh la berjumpa nad.. 
kalo dak maktab, blok seroja S415... nad akan jd ahli hari ni! yeye!
alhamdulillah, nad berpuas ati ngn brg2 CNI yang nad penah gune..




hari ni juge, merupakan hari terakhir buat bulan ini nad gune broadband ni..
sgt sygkan die..
mahai gile beli bende alas ni..
hampir seribu..
tp puas hati la..
nak rehatkan die..
tambah2 wireless dah ade..
so tanak membazir..
i lap u modem.. i lupe nk bg name.. sowi eh...
i gune u balik nnt...
muuuuaaaahhhxssss



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

tentang aku.belaja menjadi wanita.

erm. ni bab boring org paling malas bace.. takpelah.. skadar catatan ku..
berat badan : less than 40kg.. lebih dr 35 kg.. kurang jagk dr tengah2...
cube untuk menambah berat badan.. n daku amat makan banyak kdg2..
tp ade jgak makan terlampau sedikit..ikut mud katekan...


maw gemOk cikit.. bg tembam sket.. nk tembam yang kiut..
huhu.. pasal bersenam? dah out lame dah tu.. games langsung tak sentuh...
tak taw la ape nk jd ngn cik nad nih...


kurus sgt pon tak best gak..
mmg teddy tak komen pape..
ye.. i mmg macam dak kecik kan..
n i jgk agak manje (haktuih!)


but skarang, 
nad nak belajar menjadi seorang wanita..
erm.. umur dah 21.. i should be more matured..
perubahan yang akan dilakukan sedikit demi sedikit...


menjadi seorang wanita...
erm.. skrg, mmg gurly da, but..
being a women..
is such a wonderful things for me..
tak mo la cakap cam 'terlajak matured' plak kan...
but.. i dah aim ape i patut buat...


minggu depan B.I.G.. hurm..
minggu depan lagi satu exam.. 
terpaksalah aku menanggung rindu pada belogku..
esk maw terminate broadband..
lepas ni terpakse ber'wireless' je la...


berat oh berat.. naek la anda..
naek sikit je.. org nak 40 kg je..
pleaaasssseeee....


diri ini maseh mencari jalan ntuk mencari peluang pendapatan..
hurm.. almaklumlah.. diri ini tak gune da elaun PaMa..
kene berusaha nih.. chayok2!!!


teddy.. jom cari duet same2...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Daia oowhh daiaa....



ni la keje my pren.. cik daia... die start melukis.. ntah ape2 je yang dilukisnye.. mula2 di tambah oleh aje, pastu.. mcm2 plak kwn2 laen yang tambah.. cube la korang tafsir ape cite nih... hahaha...


tergelak2 je rase.. ni perkembangan bahasa taw.. mungkin salah satu cara untuk bercerita...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

10 sebab lelaki mahu bergelar SUAMI..

Kita seringkali mendengar kenyataan bahawa lelaki tidak sukakan komitmen yang terlalu serius dalam sesuatu hubungan. Apatah lagi jika hubungan yang terjalin masih terlalu baru dan usia mereka juga masih muda.

Namun ada beberapa sebab mengapa tiba-tiba lelaki yang sebelum ini selesa bergelar solo mengambil keputusan untuk mendirikan rumahtangga.

Memang ramai kawan-kawan yang terkejut dengan keputusan yang diambilnya, tetapi dia seolah-olah nekad dan tidak mahu berundur ke belakang lagi. Ketahui 10 sebab mengapa golongan lelaki mengambil keputusan begitu.

1. Melengkapi hidup
Hidup tidak akan lengkap selagi tidak ada insan istimewa di sisi. Jadi apabila sudah menemui seorang wanita yang dirasakan cukup serasi, lebih baik dia mengikatnya dengan tali perkahwinan. Bak kata orang, biarpun telah punya kerja dan harta yang melimpah ruah, namun jika tiada seorang isteri, kehidupan tetap akan terasa kurang serinya.

2. Ingin diurus
Ini satu lagi sebab mengapa lelaki mahu beristeri. Mereka mahu seseorang menguruskan mereka. Jika semasa kecil ibu yang banyak menghabiskan masa melayan karenah mereka, kini sudah tiba masanya mereka mencari seorang isteri yang mampu memenuhi keperluan mereka. Mereka akan berasa bahagia jika ada orang yang menyiapkan makan minum dan pakaian mereka setiap hari.

3. Bosan
Bagi golongan lelaki yang telah mempunyai segala-galanya dalam hidup mereka, berkahwin merupakan cara terbaik untuk mereka menghilangkan kebosanan. Apabila sudah berkahwin, mereka akan mulakan kehidupan baru dan biasanya kehidupan berumahtangga lebih berwarna-warni jika dibandingkan dengan kehidupan bujang.

4. Amat mencintai
Alasan ini memang selalu digunakan oleh lelaki untuk berkahwin. Selalunya mereka yang menggunakan alasan sebegini memang sudah tidak boleh ditegah kerana kehidupan mereka hanya boleh diteruskan dengan insan yang dicintai di sisi. Lebih romantik dirasakan apabila si pasangan juga tidak mampu meneruskan hidup tanpa si lelaki bersama.

5. Sudah bersedia
Selalunya lelaki yang mahu berkahwin sudah bersedia daripada segi fizikal dan mental untuk menempuh ke alam baru. Sebenarnya bukan mudah untuk lelaki mengambil keputusan mendirikan rumahtangga, tapi apabila dia sudah menyatakan hasratnya, itu bermakna dia memang telah benar-benar bersedia.

Maklumlah zaman sekarang rasa cinta semata-mata tidak mampu menjanjikan kebahagiaan. Rasa cinta perlu dilengkapi juga dengan wang ringgit dan rumah yang selesa untuk didiami. Barulah keluarga bahagia dapat dibina.

6. Inginkan keturunan
Lelaki sangat sensitif apabila bercerita tentang keturunan. Jadi, satu-satunya cara untuk menunjukkan kejantanan mereka adalah dengan berkahwin. Malah ada juga yang beranggapan, mereka bukan lelaki sejati selagi tidak mempunyai anak.

7. Penat bercinta
Lelaki yang pernah mengalami putus cinta selalu menjadikan perkara ini sebagai alasan untuk mereka berkahwin. Selain tidak mahu berasa kecewa sekali lagi, mereka juga berfikir bercinta hanya menghabiskan duit dan membuang masa. Jadi lebih baik berkahwin kerana selain dapat mengeratkan hubungan yang terjalin, masa dan wang ringgit juga dapat dijimatkan.

8. Desakan keluarga
Alasan sebegini selalunya diberikan oleh anak sulung lelaki. Walaupun mereka belum bersedia tetapi mereka terpaksa berkahwin atas desakan keluarga yang mahu melihat dia berumahtangga dan ada orang yang akan menguruskannya. Lebih parah jika kedua ibu bapa lelaki tersebut mempunyai penyakit kronik sehingga selalu keluar masuk ke hospital.

Lelaki sebegini biasanya lebih mementingkan keluarga berbanding kemahuan dirinya sendiri. Walaupun ramai yang ragu-ragu dengan kebahagiaan yang bakal dikecapi dengan perkahwinan sebegini, tetapi jika lelaki tersebut berkahwin dengan wanita yang bijak mengambil hatinya, sudah pasti hubungan yang terjalin akan kekal selamanya.

9. 'Biological clock'
Lelaki juga mempunyai 'biological clock' mereka sendiri. Cuma masanya berbeza dengan wanita kerana fokus utama mereka biasanya pekerjaan dan mengumpul harta sebanyak mungkin terlebih dahulu. Walaupun lelaki tidak ada hambatan biologikal seperti wanita yang sukar mendapatkan anak jika berumur lebih 30 tahun, namun lelaki yang sudah berumur tetap risau jika tidak berkahwin sedangkan umur semakin meningkat. Untuk mengatasi rasa bimbang tersebut, lelaki akan mengambil keputusan untuk mendirikan rumahtangga.

10. Tiba masanya
Kepada wanita, jangan risau jika teman lelaki anda tidak mahu memberikan komitmen buat masa ini. Ini kerana apabila sudah tiba masanya dia pasti akan mencari anda dan menyatakan hasratnya untuk hidup bersama anda. Oleh itu, jangan terlalu memaksa kerana itu hanya akan membuatkan dia semakin bosan dengan anda.


Cik NaD : Maw nikah cepat.. suda lame berjauhan..  


source : Gua

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Dia yang ku sayang..



Nad sgt sukekan gambar ini..
kepada encek Teddy kesayanganku..


i hope this coming two years,
kite akan tempuhi dgn tabah lagi..


skarang awk yang diuji..
mane taw, nanti mungkin ya pulak.


yang pastinye, 
kite akan realisasikan impian kite bersama nnt.


sabar ye syg..
ya pun sabar gak menunggu awk..


awk ingatla.. ya da tak kesah kalo awk x kol ya..
sbb ya taw ape ade dlm ati awk..
jgn bmbang ya..
ya ok je..


u take a rest..
:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

UMNO = Roti Canai = Bontot

sila pastikan connection anda laju untuk menghayati karya terbaru hanief...kah kah kah...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3.1951 - 26102009


Sabar laa Man.......



seminggu dua ni aku balik rumah tiap2 ari...
benda ni aku dah buat untuk 6 bulan awal tahun ni masa mama masih ada...
ulang alik Penang-SP...letih tapi aku suka...sbb tiap2 hari dapat jumpa mama..sembang dengan mama....dengar mama ngadu...mama dgn aku mmg sangat rapat....
aku bertuah kerana mempunyai mama yang sangat disukai ramai...
bukan je oleh keluarga aku...
jiran2,mertua,orang kampung...
tapi mungkin ade sorg je yang x tau betapa berharganya mama sebagai sorg isteri...
belum lagi aku jumpa menantu yang sanggup jaga mertua mcam mak sendiri macam yang mama aku buat...
dan sekarang aku sebagai seorang cucu...
aku teruskan apa yang mama aku buat....
aku balik SP...bukan sebab nk mengadap Bapak aku...
bukan sebab nak amik muvi2 yg aku download...
bukan sebab nk mengadap pompuan sial dalam rumah tu...

aku balik sebagai sorang anak yg teruskan kebajikan yg mama aku buat...
aku nak terus amik berat pada tok dan mak menakan aku yang selama ni banyak bergantung pada mama....
tok,along,tam...wpun suatu ketika dulu aku geram bila dengar bebelan depa...
tapi sekarang depa laa yang aku boleh harap....

dan sebagai anak sulong aku akan pantau apa pompuan tu boleh buat...
setakat cakap besaq,nyanyi sorang2 dalam rumah,pura2 baik,ko pegi mampus laa dengan gelaran ibu ko tu!!!
kami sikit pun tak anggap ko ibu bodoh!!!
kau boleh laa konon baik dengan adik aku yang kecik...
ko boleh berlakon baik depan laki yang blur tu...
tp ko tak payah laa nk buat baik dengan aku...
kami tak heran pun dengan lakonan ko tu...

sayang abang....
sorry kalau abg x de masa dengan ya...
abg sgt2 penat...
lagi 2 tahun je sayang...
lepas tu kite same2 bina life kita dengan cara kita...

Al-fatihah untuk Mamaku Allahyarhamah Sirriah Bt. Sheikh Hamzah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

GOAL! THE DREAM BEGINS!! <>




semalam.. sementara menunggu panggilan dari en Ted, nad melayan la citer2 yang dibagi oleh en Ted. mmg tak abes2 lagi... smlm nad layan citer nih.. 'GOAL! THE DREAM BEGINS'. Agak best jgak la..


heronye encem.. waawaaa... i like it.. kisah seorang pemuda yang sgt2 minat FOOTBALL. dia ade skill2 bermain bola ngn bagus.. then tgh duk main2 tu, sorang lelaki England (bekas pemain bola gak) suh dia dtg England. Lelaki tu try tuk recommend dat boi pada jurulatih Neu castle. banyak kali dia gagal perform ngn baik.. namun.. akhirnya dia maken bersinar...


ayah die tak ske dia maen bola.. dia cakap ridiculous je sume tu.. imposible la.. tp dia tak giv up. waktu dia tgh training untuk perlawanan besar.. tiba2 ayah dia meninggal.. tapi dia tak berputus asa. dia maseh lagi mahu buktikan dia mampu n dia nk berjaya dalam arena bola sepak ni.


dia sebenarnya bertuah sbb mase dia penah nk giv up, n nak balek L.A, sbb dia ade athma, dia tertolong sorang bintang bola neu castle yang mmg dah femes dah.. then bintang tu yang tolong dia explain pada jurulatih tu ttg asma die tu. then.. dia rapat n tinggal ngn bintang tu.. bajet mcm membe2 r.



yang tak bleh blahnye, waktu pasrti lepas perlawanan ngn liverpool, ntah hape2 je.. ade beckham, ade zenedine n ade lagi r bintang bola sepak terkemuka yang datang sapa dia, cakap dia maen bagus..  


yang pastinye, bile dia dapat masukkan gol yang last tu.. rase sgt terharu.. maw nanges je rase.. dia dapat kol dari grandma dia, cakap, ayah dia penah tgk die maen dlm TV.. dia pon sgt gembira..




Cik Nad : erm, nad sgt ske semangat die.. huhu.. btw.. awek die cun gilleeee owh dlm citer ni.. jd nurse.. maw jadik nurse jgkla.. heehee.. tp bola sepak malaysia x mcm luar negara.. kat sane mcm selebriti.. kat sini.. tgk tepi je. lalalaaa...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

MELAYU tAHYUL !!




1. Lumrah manusia yang pendek akal sememangnya mudah mempercayai tahayul.

2. Kejadian seperti “Sejadah Berdiri,” “Sejadah Duduk,” dan “Sejadah Sembahyang Berjemaah,” merupakan contoh yang terkini.

3. Zahirnya, kejadian tersebut terjadi kononnya untuk memberi ‘petunjuk’ atau ‘pencahayaan agung’ kepada manusia ‘terpilih.’

4. Ditambah lagi dengan tafsiran-tafsiran dangkal bahawa Allah ‘menurunkan wahyu’ dalam bentuk “Sejadah Berdiri” kepada manusia ‘terpilih.’

5. Seterusnya timbul kenyataan bahawa kejadian itu adalah ‘mukjizat’ yang membuktikan kebesaran Allah khusus untuk manusia ‘terpilih.’

Eh, macam stail chedet.cc pula. Okay, tukar kembali kepada DewaKebaikan. Zasss!!! Eh, itu bukan bunyi bertukar, itu macam bunyi pedang pancung. Ah, lantaklah. Ikut sukalah bunyi apa pun.

Tidakkah kau terfikir bahawa “Tahi Berdiri” atau “Tahi Meniarap” juga merupakan kehebatan Allah. Kau makan dan berak setiap pagi, petang, siang dan malam. Kau makan sayur hijau, tetapi berak coklat. Kau makan nasi putih, tetapi berak tetap coklat. Kau makan mee kuning, tetapi berak coklat. Kau makan tembikai merah, tetapi berak kau coklat. Kau makan apa sahaja, berak kau tetap coklat.

“Eh, aku pernah berak oren.”
Jawaban: Itu namanya diarrhea, bodoh.

Pernah kau berfikir kebesaran Allah semasa kau duduk/mencangkung di dalam tandas? Pernah?
Pernah kau berfikir kebesaran Allah semasa kau melihat pokok-pokok di sekeliling kau? Pernah?
Pernah kau berfikir kebesaran Allah semasa kau melihat unta di Mesir? Pernah?
Pernah kau berfikir kebesaran Allah semasa kau melihat bintang-bintang yang bertaburan di atas langit?
Lalu, aku petik bintang tersebut, untuk kau simpan, cahayanya tenang, setenang hati kau yang selalu mengingati Allah.

“Apa yang kau merepek ini syaitan?”
Jawaban: Astaghfirullah, sungguh berat sekali tuduhan itu. Syaitan daripada api. Aku pula dijadikan daripada setitis air mani. Eh, mana pula setitik. Mungkin sepuluh ‘guni’ semen yang dipancutkan daripada zakar bapa masuk ke faraj ibu. Seterusnya, berjuta-juta sperm akan berenang-renang melalui liang peranakan dan serviks, menuju ke rahim atau tiub falopio. Lalu, bercantumlah salah seekor sperm bersama ovum. Sekiranya pensenyawaan berlaku, fetus akan wujud. Tepat atau tidak terjemahan ini daripada Wikipedia, tidaklah patut dipedulikan. :roll:

Oh ya, sebelum semen tersebut dipancutkan, tentulah wujud kejadian “Konek Berdiri.” Tidakkah itu merupakan kejadian yang melambangkan kebesaran Allah juga?

Mengapa kejadian “Sejadah Berdiri” berlaku, baru kau hendak berfikir tentang kebesaran Allah? Sampai heboh masuk Kosmo!, Utusan, TV3 dan Hot FM. Bukan setakat kau sahaja yang bodoh, pihak media pun turut sama membangangkan diri mereka.

Bacalah nasihat yang aku plagiat daripada website darussyifa.org kekeke.

Apakah sebelum ini anda tidak pernah mendengar seruan Allah agar kita berfikir tentang kejadian alam yang diciptakan-Nya dengan sempurna tanpa sebarang cacat cela?

Jika anda pernah mendengarnnya, apakah anda selalu berfikir kebesaran Allah sebelum timbul kejadian “Sejadah Berdiri?” Kalau jawapannya tidak, bermakna anda tidak percaya dengan pengetahuan yang ditunjuk ajar oleh ulama muktabar dan daripada kitab-kitab yang secara terang-terangan menyuruh perkara itu.

Maka mengapa apabila berlaku kejadian “Sejadah Berdiri,” maka barulah anda hendak berfikir kebesaran Allah. Soal saya, kenapa baru sekarang hendak heboh kebesaran Allah? Adakah anda yakin bahawa kejadian “Sejadah Berdiri” merupakan ‘mukjizat’ yang Allah turunkan khusus untuk anda? Tidakkah anda terfikir bahawa syaitan mempunyai kelebihan yang Allah kurniakan untuk berubah kepada sebarang bentuk yang diingininya termasuklah “Sejadah Berdiri.”

Kalaulah ditakdirkan bahawa “Sejadah Berdiri” merupakan jelmaan syaitan, makhlus halus atau apa sahaja namanya, maka niat anda berjaya dipengaruhi iaitu melakukan ibadah (i.e., berfikir tentang kekuasaan Allah) bukan kerana Allah, tetapi kerana “Sejadah Berdiri.” Bukan hendak mendapat pahala atau reda Allah, tetapi hendak menjadi seorang yang mulia yang mendapat ‘pencahayaan agung,’ lebih terang benderang daripada apa yang diperolehi oleh Gautama Buddha. Beliau sendiri memperolehi ‘pencahayaan agung’ selepas 49 hari bertapa. Kau pula dapat ‘pencahayaan agung’ selepas satu saat tengok “Sejadah Berdiri.”

Oleh yang demikian, antara dua kemungkinan sama ada benar kejadian itu merupakan ‘pencahayaan agung dari langit’ atau berkemungkinan ianya suatu tipu daya iblis, maka anda dinasihati lebih baik jangan mengambil risiko kerana mempercayai ‘pencahayaan agung’ amat terdedah kepada bahaya yang begitu besar, iaitu melakukan ibadah bukan kerana Allah, tetapi kerana syaitan.

Seandainya anda ingin berfikir tentang kebesaran Allah, lakukanlah bukan kerana “Sejadah Berdiri,” tetapi kerana Allah sebagaimanya yang termaktub dalam al-Quran, as-Sunnah, al-Ijmak dan berbagai sumber hukum lain yang menyeru kita melakukan ibadah yang disebutkan tadi.

Lupakan hal “Sejadah Berdiri” itu dan lakukan ibadah kerana Allah Taala.

Kuiz teka-teki: Peti sejuk akan membekukan bahan yang telah dimasukkan kedalamnya. Apakah suatu benda yang lebih ‘power’ daripada peti sejuk? Sebarang bahan yang masuk kedalamnya akan beku sebelum dimasukkan.


DK: Semoga kita dihindarkan daripada kefahaman tahayul lagi sesat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Sejadah Sembahyang

15468.jpg

15468.jpg

“Den tak kesah kau nak smayang…tompi jangan la menunjuk-nunjuk kek oghang.Kau tak kan tak tau oghang melayu ni bukan bulih tengok bondo-bondo polik ni…copek heghan.”

15469.jpg

15469.jpg

“Kang kok ado yang tanyo kek kau tigoboleh rukun smayang apo kau nak jawab..ekau bukan ey bulih becakap.”

15470.jpg

15470.jpg

“Limo rukun Islam….ekau buek yang mano? syahadah macamano ekau takdo roh.Smayang macamano kok sekada duduk antagho duo sujud…nak zakat camano ekau takdo duit…poso macamano kok patut buko kau tak buko…poie aji buek apo pasal tuntutan syariat lam quran tu hanyo untuk jin dan manusio.”

15471.jpg

15471.jpg

“Aghap tolong la jangan seghabut an otak manusio akhir zaman yang memang dah seghabut ni yo…Jadi lah sejadah yang baik dan besopan santun.”


Credit to Dewa Kebaikkan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

perempuan tergedik-gedik/terhegeh2 atau lelaki melayan???

erm.. maken hari..maken banyak ku dengar tentang kes2 curang..
menyampah diri ini...
nape la bercinta kalo curang..
niat nk men2kan org..


ku memang memblacklistkan org2 curang ini sbg kawan..
menyampah...


banyak kes2 yang berlaku di sekitarku..
banyak kes juga di depan mateku..


kalau mase couple dah tak setia..
apetah lagi nk jadi laki / bini org?
 come ar..


lelaki suke melayan pompuan..
tambah2 lagi pompuan yang tergedik dan terhegeh2 menempelkan diri pada oraang yang dah berpunye..
eish..tak malu ke??
dah taw org tu dah ade 'rumahtangge', watpe kacaw lagi?


dahla.. tuh..kadang2 kecian pada pompuan yang tak bersalah tuh..
 bile dah ade seseorang dalam hidup kite..
setialah pada yang satu..
jgnlah merampas hak org laen..
pikirlah.. andai ade org merampas hak anda..bagaimana nnt?
suke? gembira?


si lelaki pon satu.. kalo dah de pompuan baik.. even tak cantek.. tak sebaik mane..
cubelah membimbing wanita tu.. bukan maken menunjukkan contoh kecurangan anda tu..
dah la tu cover2 lak tuh.. 


ngn awek sendiri pon tak panggil syg.. ngn org len ok la..
apetah lagi skang.. mude mudi skang.. ber'papa' 'mama' la.. ber'syg''ayg' la..
satu awek, satu name..
huish..
ape nk jadi..
meluat.. kalo awek sendiri yang bakal jd bini takpe..
ni org len yang hanye nak kaco umah tangge..
nyampah..


kenape la manusia yang bernama wanita tak bleh nk teguh bediri sendiri tanpa lelaki,
ingat. lelaki tanpa wanita boleh hidup.
even perit..
itu lebih baik drp ambil hak org lain..
LU PIKIR LA SENDIIRI..

wanita2 di luar sane..
pleaaaseee la.. kite ade maruah..
tiap ape yang korang buat..
yang baik korang gtaw mak ayah korangg..
korang pikir... kalo yang buruk.. yang teruk..
korang cite tak?


biar semua mak ayah taw..
ape korang rase kalo dorg taw..
ingatan ni buat semua..
buat diriku juga yang maseh meniti hidup yang bergelora.

-jgn ingat diriku lemah walaupun diri ini tak sebesar mane.
-sedesperate2 diri ini..tak pernah kacaw umahtangga org..
-sentiasa menjauhkan diri daripada org yang sudah berpunye. berumahtangga.
-sugardaddy, femilyman, PAKWE org.. Jauhi.
-setia pada yang satu.


kalao tak bercinta ni.. kekuatan jiwa tu..
satu je.. Tuhan Yang Esa.ALLAH
Tp jangan gunekan atas dasar "Tuhan" tuk mendekati lelaki.
bukan semua lelaki gak bleh membimbing.
dia Maha Besar..
kite bleh mengadu pada die..
Dia lagi SETIA mendengar..


saye bercakap berdasarkan pengalaman dan pendapat.
harap maaf andai sesiape trase.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

FAKTA SEBENAR TENTANG DIRI INI


erm.. perasaan ku ketika ini?
menyampah. bosan dgn life mktb ni. bukan tak bersyukur. lagi dua taun..
skang pun dah rase nk termuntah dah kat cini..
nad tau, even nad menjerit, muntah darah skalipun..
mmg takkan dapat cepatkan mase 2 taun ni..


borink la duk asrama. even nad ade byk keje..
berjumpa dgn org yang same. berad di katel yang same.
ati plak takde kat cni.. berpecah kepada dua arah..
ke utara dan timur..


kalau duk kat umah mcm2 boleh buat..
kadang2 tak sdar pon mase berlalu.
sampai hari pun lupe..
tapi kalau duk kat maktab..
ari2 kira brape harilagi nak balek...


exam rasenya 9.11.09 ni..
hurm.. langsung tak bersedia..


banyak benda nk post dlm blog..
tapi takde mud..
so bored..
very bored..


tp aktiviti kat sini.. every day benda yang same je..


aah.. malas nk layan...
i dont care anything..


ye ..nad maken malas..
buat i dont care.. what do i care...


skang nk kemas2 cepat2.. nk balek plak....
mama.. i'm coming home..


eeieh.. byk keje lg tertangguh...
file2 n so on...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Camping di PULAKO??

1st : PULAKO tu ialah : Pusat Lathan Kokurikulum..

Camping lak di wajibkan bagi guru pelatih Sem 4 PISMP..

Sgt penat.. tak rehat lg ni..maw citer byk2.. tp. tak dapat nulis agik..

takde idea.. pikiran penat kot...

sgt sedeyh.. majuk ngn adek faiz.. (adek bongsu)
sgt suke maen2 panggilan kakya ye! geeerraam.. org dah le penat..
nk bg semangat kt die nk exam je.. die duk maen2 mute, loudspeaker n mcm2..
maw majOk.. tak kiree... esk maw ngadu kt mama.. huaa..

ok.. pengalaman camping? banyak citer..
muke i? burnt ke tak?
hurmm.. tak sgt kot cz.. kami tak bz mcm pengakap..
n tak aktif mcm KRS..
kami pun, kalo ade pape pon, ade khemah kan?

yang pastinye : LECTURER IPTAA memang BEST la!
senang nk ajak berunding n memahami student..
so, hopefully.. sape2 yang rase diri tu kuang ajo ngn lec..
sile la insaf ye..

kdg2 manusia yang lebih byk bercakap tu lebih memaparkan kebodohannye..
so, watch ur words b4 u speak..
haaaaihhh... nnt i story mory ek..

petang td nad jugak tak tidoo pon..
berjalan2 ngn iin... lepas anta membe (daia) balek kt sesen bas..
sgt best berjalan tu.. mmg jalan kaki benor ler...
tp memori yang takkan ku lupakan..

nantok dah ni..
huaaarghhh....

lagi sikit nk ngadu kat blog ni..
tentang die..

td nampak kat chat box tu..
sarip kwn eman yg g kuiz tu..
tanxx dear..
for da wish..
terharu rase..
hopefully...

suke la tgk u kat kuiz..
nk gelak je slalu rase..
hehe..

erm.. sgt terharu dgn org2 yang caring ttg nad..
tanx..
kepada rakan2 juge,
trima kaseh kerana menyayangiku..
menerimaku sbg sahabatmu..
ececeh... terEMO la plak..
mcm ade air mate je ni..

td kol, die tgh mengaji..
dengar kejap je...
skang tak bleh kol lame2..
HAMPEH punye CELCOM!!!!!
daripada rates die unlimited sampai la 40 jam..
then skang dah jadi 20 jam je..
hey! wth.. dah la tu kurangkan tu tak gtaw lgsung!!
ape die ingat suke suki die je leyh tukar2...?

trase maw tukar pada maxis atau dg lak pas ni..
but : maw ke die???
nnt mst mama bebel..

ok.. ape lg ek..
ni la kalo dah nulis kat blog..
sgt payah la maw brentii...

esk ade byk keje..
nad nk titow dulu..




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Budaya Malaysia.. Anda ??

Setiap bangsa di dunia ini punya budaya tersendiri. Oleh sebab makan itu
satu perkara yang wajib dalam hidup, cara makan juga merupakan satu budaya.
Masing-masing bangsa ada budaya mereka tersendiri bagaimana mereka makan.
Misalnya orang Cina menggunakan kayu (chopstick) dan orang Barat pula
menggunakan sudu dan garfu. Tentu ada sebab yang rasional kenapa mereka
amalkan cara itu.

Orang Melayu dan Islam makan biasanya menggunakan tangan kanan. Apakah rasionalnya
dan kenapa orang Melayu makan dengan tangan ? Soalan ini dijawab dengan
mudah di akhir abad ke 19 oleh seorang kerabat diraja Kedah yang menetap di
Selangor bernama Tengku Kudin. Perkara ini diceritakan oleh seorang isteri
pegawai tinggi British yang berkhidmat di Selangor pada masa itu dalam
bukunya "Chersonese - The Guilding Off" oleh Emilly Innes.

Pada suatu hari Tengku Kudin telah dijemput oleh British Resident menghadiri
satu jamuan makan malam di rumah resident tersebut. Ketika semua tetamu
jemputan telah bersedia untuk menghadapi hidangan, Tengku Kudin tiba-tiba
bangun menuju ke arah paip air dan membasuh tangannya. Tanpa menghiraukan
orang lain semuanya menggunakan sudu dan garfu, beliau dengan selamba
menyuap makanan ke mulutnya dengan tangannya... ......... !

Telatah Tengku Kudin ini diperhatikan oleh seorang wanita Inggeris yang
kebetulan duduk di sisinya. Merasa tertarik dengan perlakuan Tengku Kudin
itu wanita tersebut lantas bertanya: "Kenapa anda makan dengan tangan ?
Bukankah menggunakan sudu dan garfu itu lebih bersih dan lebih sopan ?"

Dengan selamba Tengku Kudin menjawab lantang dan dapat didengari oleh orang
lain. Katanya:

"Saya makan dengan menggunakan tangan saya sekurang-kurangnya ada tiga
sebab:

Pertama: Saya tau tangan saya lebih bersih dari sudu dan garfu sebab
saya sendiri yang membasuhnya - bukan orang lain. Sudu dan garfu itu
dibasuh oleh orang lain yang belum tentu cukup bersih.

Kedua: Saya yakin tangan saya lebih bersih kerana tangan saya hanya saya
seorang saja yang menggunakannya - tidak pernah dipinjam oleh orang lain,
sedangkan sudu dan garfu itu ramai yang pernah menggunakannya

Ketiga: Saya percaya tangan saya lebih bersih kerana ia tidak pernah
jatuh dalam longkang.... ......... !!

Jawapan Tengku Kudin ini menjadikan semua orang yang mendengarnya
terlopong. Kalau sebelum itu ada antara mereka yang tersenyum sinis melihat
Tengku Kudin menyuap makanannya dengan tangan tapi selepas itu masing-masing
mengangguk mungkin kerana memikirkan ada logiknya jawapan tersebut.............

Moralnya: Kita jangan lekas menghina atau memandang jijik perlakuan orang
lain yang berlainan dengan budaya kita. Masing-masing ada rasionalnya
kenapa mereka berbuat begitu...... .................

source : http://www.friendster.com/group-discussion/index.php?t=msg&th=1729642&start=0&

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Rindu awk.. wahai En AEMAN


erm.. esk maw balek..
tp mls..

rindu die..
die bz..
ya bz..
tp ati saling merindui kan..

rindu kate cinta awk la..
uhuk3...
(mst geli org bace nih..)

hurm..
mls nye nk g mydin..
ramai gile org..
mls nk bertemu ngn org ramai tuh..
rimas..

bestnye kalo dapat shopping free..
letak je dlm kete tolak tu sume brg yang kite nk..
amik je sume..

waah...
best2...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Ayah Oh Ayah....


ni la ayah nad..
Raja Ismail Bin Raja Jusoh..
org2 sering bertanya nad ni ade kene mengena tak dgn kerabat diraja..
jwpnnye, tak.
kerabat skrg tak dah..
myb suatu mase dahulu penah ade..
n nad penah gak dengar cite,
moyang nad dulu kerja kat istana.. tu la dapat gelaran tu.
taktaw la..
but, kalo sape2 tau, Sultan tganu yang abg kepada sultan mahmud,
tu adalah pak sedara nad.
dia kawen ngn mak sdara nad, pada hujung2 usia dia..
cube la cari dalam sejarah negeri tganu.
Sultan Ali [rasenye]


erm..bukan nk cakap pasal ni..
nk citer pasal ayah nad..


I love him so much..
lelaki pertama yang nad sayang sepanjang hidup nad..
mengenal kaseh syg dia..
buat nad tahu..
ape makna kehidupan..
tanpa suapan tangannya dulu..
diri ini takkan dapat berjaya..
tanpa dukungannya dulu,
diri ini takkan dpt melangkah ke medan perjuangan skrg..
Tanpa didikan dan bimbingan dia..
diri ini takkan mengebal tentang matlamat dan perjuangan hidup..


kat umah, ayah sgt rajen..
seyes..
mama slalu tak sihat..
jd ayah tak maw sshkan mama..
sentiasa kesiankan isterinye..
baju, ayah basuh sendiri..
iron sendiri..
balik keje, ayah basuh pinggan mangkuk..
pagi2 ayah sapu umah dulu..
ayah sapu luar jgak..
ayah jgak lipat kain baju sendiri..


dia tak nak nyusahkan ma..
dia jarang beritahu apa yang dia rase..
penat.letih.tertekan.
tak pernah.
nk tgk air mate ayah?
jarang sekali..


sepanjang hidup mama pun.
mama penah tgk skali je.
time mak (nenek) meninggal..
taun 90.


ayah..oh..ayah...
ya janji akan jaga ayah dgn baik..
ya janji ya akan hargai setiap mase ya ngn ayah..
ya janji ya akn berbakti n tolong ayah skg dan mase depan..


ya nk ayah bangge dpt anak pompuan mcm ya n ima..
bangga dgn anak2 ayah..
bangga kerana didikan mama n ayah..


kalao cuti skolah, nad slalu je buat air n tunggu ayah g keje..
kdg2 rase sgt dalam hati..
nk ayah duk umah je ngn mama..
biar nad lak keje..
sbb tu nad arap, perjalanan hidup nad lancar je nnt..
nk bg mama n ayah rehat..


nad sgt sygkan ayah..
dari kecik lagi nad akan temankan ayah..
nad kecik, ayah slalu dukung..
ayah menebas, ayah wat pagar, ayah sembelih ayam,
n mcm2 la,...


takmo bg ayah sorg2..
tp skang da besar.. jarang sket..


hurm.. ayah oh ayah...
ya tak maw jd anak yang menyesal kerana tak smpat balas jasa bapanya..
ayah... yaya loves u a lot..


*tears in my eyes*


ni gambo ayah, nad snap b4 die g keje aitu..




Cik Nad : "Ya Allah.. rahmatilah kehidupan ayahku.. berikalah kesempatan kepadaku untuk membalas jasanya ya Allah...Ya Allah, Engkau berikanlah kekuatan kepada ibubapaku.. Berikanlah kesihatan yang baik.. Sembuhkanlah penyakit yang ada.. Ya Allah... Sesungguhnya...Engkau Maha Mendengar.. Maha Mengasihi.. Maha Kuasa...."


syg ayah..




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Related Posts with Thumbnails