What Number's yours?

Simple calculation.

Example:

Tarikh lahir: 21.06.1988

Simply add 21+6+1988= 2015
2+0+1+5 = 8.

Nombor anda 8.


1. Ketulenan

Hadir dengan idea baru.
Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari
dengan baik teknik diplomasi.
Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik
dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

2. Pendamai

Dilahirkan sebagai diplomat.
Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain
sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
Mereka tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat mereka dan
berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup, tetapi mereka sanggup
untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk
meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

3. Ceria

Golongan ini merupakan golongan yang idealistik.
Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya.
Mereka sangat popular dan idealistik.
Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

4. Konsevatif

Golongan ini sangat peka dan tradisional.
Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
Mereka suka bekerja keras dan sanggup melakukan sesuatu kerja secara sendirian.
Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar.
Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

5. Perintis

Mereka adalah perintis.
Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko
serta sangat bersemangat (enthusiasm).Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat.
Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari
sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi. Persoalan yang bermain difikiran mereka
tidak pernah terhenti.Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan
mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

6. Romantik

Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira.
Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. Perasaan mereka mempengaruhi
keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
Mereka suka seni musik.
Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

7. Intelektual

Golongan ini adalah Pencari.
Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi,dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah.
Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang
baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
Mereka sangat suka berahsia.
Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima
kenyataan dunia sebenar.

8. Penyelesaian

Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif.
Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri
daripada mengikut keperluan orang lain.

9. Pelakon

Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
Mereka sangat penyayang dan pemurah.
Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan
dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada
nasib dan perasaan (mood). Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Motivasi untuk hari ini...

A LEADER CAN BE…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Alhamdulillah..

Akhirnya.. he's totally come back to me. Alhamdulillah.. abg ku yang chubby, maken kurang chubbynye walaupun maseh chubby sedikit.

Nad dah buat kira2 dah.. kami takde mase pun nak jumpe.. paling awal lepas raye..
rase sedeyh plak. lambat lagi..

"Ya Allah. satukanlah kami dalam iradatMu.."

tu je kami slalu doa..

abg. rindunye kat awk.. *tears*

stat praktikum balik 28.6 ni..
anniversary mama n ayah..

bulan depan, besday abg..
adiah nnt bile jumpe baru ya bg..

mesti ya bagi punye..
23 ni jugak ulang tahun mama abg takde..
terbace msg mama abg penah bg..n nad simpan lagi.

"tq, rahmat tuhan untuk nadia juga"

*tears*
sekejapnya org yang kite syg boleh meninggalkan kita..

jadi, sygilah org yang kite syg sblum mereka tiada..
syg mama. ayah. adik iz, adik ima, abg jang.
cyg abg aiman.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

hari sudah malam.

erm. like alwaiz. sitting here wit my best fren, miss lappy n my dotter bear, bibi..
painting the life full wit hardship n also happiness..

lepas on call ngn mama td..
rase down..
Now, i almost 22..
baru 22..
rase nak mengeluh memanjang..
huuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh....
ade mslh ke? takde pun..
org len mst takkan phm kan..
ya bukanlah mahu menyusahkan sape2..
biar ya susah takpa..
kite sbg wanita hanya perlu dihargai dan dikasihi..
material bukan sgalanya...
Kami maseh mude..

belajar tentang kehidupan ni bersama2..
i choose him..
more than anything..
Allah knows my NAWAITU..

ya syg mama n ayah..
ya yakin, mula daripada susah dan kite akan berakhir dengan kejayaan..
keberkatan ALLAH tu penting..
nadia takmau jd anak derhaka..
huhu..dilaknat ALLAH.
Nadia syg femeli nadia..
cuma yang terbaik tu pasti ade dan tersurat buat kita..

nadia mau buat refleksi praktikum..
esok sudah hari isnin.. nak cuti lagi..huaaa..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Putri Manje yang tak manjew n berdikari

Puteri... Putri.. nak bagi name anak lah nnt..
huhu...(tetibe jek) im sitting here alone..
waiting n waiting for my happiness..
biaselah kot..

Bilalah nak jadi wanita yang sempurna..
Insyaallah.. nnt bile dah keje n dah kawen..
tu akan menjadi pelengkap hidup aku.

i think i oredy independent dah skrg..
much more better than before..
mubgkin mase tu buat kite menjadi lebih matang.

i alwais talk about nonsense here..
tu tak matang la..

huhu..

semalam ade ceramah YAHUDI ILUMINATI.
ia buat diri ini sgt takut akan mase depan nnt..
jadi, kite kene get ready lah..

ntahlah mcmne kehidupan kite nnt.
yang pentingnya, sebagai guru,
kite kene lah tanamkan nilai2 baik dalam diri anak murid kite kelak.
boleh juga tambahkan sikit dakwah tuk memerangi org2 yahudi ni.

diri ni kdg2 pandai cakap je.
dulu kempen anti brgn yahudi,
sekejap je mende tu tahan..
pastu dah stat balek dah.
mende tu mcm dah bersemadi dalam kehidupan msyrkt kite skrg.

tapi harap2 nnt jadi lebih baik..

FYI, nadia skrg sgt malas..
mls nak kemaskan lappy ni.. nk update gambow or tulis n hias blog ni..
nadia..nape ni..
huhuhu..

bout Teddy..
he just fine.. baik n better..
dah tak mcm konflik aitu..
kip the flow je..
but, nadia syg die.
die syg nadia.

k, nak confess ni..
nadia rindu mama ayah adik2 n abg jang
windu dia juge..

nadia pun windu anak2 kambing..
sekor kambing ayah arini, namenye "kak ko"
sbb kaler die koko skit. tompok2..
kak ko dah beranak! yippy!
dapat lagi sekor anak kambing baru..
ALhamdulillah..

:)
nadia mau majuk arini.
nak tido dulu..
nite..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Saye boring. tp sebenarnye banyak keje..

Arini rase sgt free.. Sbb dapat rehat full..tp kan.. bile banyak rehat, macam maken malas je.. tak baik betul nadia ni..banyak buang mase..

pagi tadi, bangun pagi, mr teddy kejut. pas smbyg, calling jap dgn die.. 40 minutes je..

kadang2 bimbang jugak dgn hub ni. bertahan kah hub yang kami pertahankan ni? Insyaallah..

dia dah bg green light tuk nad kawan ngn sume org. so. ape lagi? hehehe.. haha.. kadang2 tak minat sgt nak kenal ngn org..

Ok. takmo cakap pasal tu. lepas kami on kol tu.kami sambung borak ntah bile plak. tp yang pastinya, sampai kul 9.. sgt hepi bile dapat borak ngn die.

nadia sambung tido until 12.. (aiseh si very lazy gurl, enjoy la katekan~)

si dia dah g skolah tuk bg hadiah kat anak2 murid die..

kadang2 hari2 tak sabar nak dengar apa yang dia buat kat skolah.. pasal murid die.. pasal konflik2 yang ade.. suke dengar..

nadia dah temani dia sejak mula2 wat ijazah ni.. almost 3 years dah.. alhamdulillah.. masih lagi bertahan.. maseh lagi merindui dia. n tak pernah melupakan keluarga..

kami slalu bergado. tp setiap kali bergado, try look back n rase lebih baik lpas gado tu.. sebenarnya, setiap kali bergadoh, kite akan jadi makin rapat.. proses mengenali diri lah kiranya. sebab stiap hari kite berubah..

Nadia pasni nak pikir positif. lagi setaun setengah.. dah tak lama dah.. nanti bile keje. kite akan bukak fasa baru.. meniti titian baru dan melakar hidup dengan cara baru.. menemui kehidupan baru..

Chayok2! nadia boring tahap gaban ni...sakit kepala..

malam ni nak buat ape erk.. mau buat.. nak iron baju tuk seminggu.. pastu nak kemaskan lappy ni la.. sakit pala duk pikir bile nk jumpe die.. nak balik umah agi.. koir. nynyi. E.X.A.M lagi..

k. mau tulis blog kat blog peribadi lak. tata titi tutu. ;P

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Hari yang cloudy..


Hari terakhir di SKKK... everythings fine.. dapat jugak hadiah daripada murid. even murid pra..

batuk maken teruk.. i hate cough..

badan maken lemah.. rase tak bermaya...

nak angkat tangan pun rase tak larat..

lepas pos parcel kt gdex tadi.. ven abg mi rosak jap..

mujur tak lame.. bimbangnye tadi..

nadia batuk lagi..cube menahan.. tp skit plak kat dada..

tadi nadia dah basuh baju.. telekung sembahyang..

tulis blog sekejap. arini tibe2 rase rindu kat mama..

rase perlukan mama. 

naima menanges smlm.. nadia sgt2 tak bleh dgr naima menanges..

tp nadia tau, mst sbb die tak biasa duk asrama..

mcm nadia dulu.. duk mrsm kuantan..

setengah tahun, homesick memanjang..

nadia susah hati nak tinggalkan femeli..

mujurlah pada form 5 tu berkawan dengan zera, aini, shida dan wani..

merekalah penceria hidupku di mrsm.. mmg rock la ngn meka..

sgt sygkn mereka... nadia doakan mereka sentiasa dirahmati ALLAH dan bahagia sentiasa.. ketenangan sentiasa di hati mereka..

Nadia hanya mampu berdoa.. nak jumpe, payah.. nadia tahu, walaupun kami jauh, tapi dlm hati kami, kami tetap dekat..

ok, takmo ckp psl tu sebenarnya..

suara nadia dah maken tenggelam..maken tak berapa kedengaran..

batuk lagi..

kenapa ek..

Orang kate penyakit tu dtg daripada hati.. betulkah?

nadia rase sgt penat skrg..

penat merindu pun ye jugak..

dalam perjalanan hidup ni, banyaknye kite kene tempuhi..

setiap apa yang kite rase skrg adalah perencah kehidupan..

nadia tahu.. kite harus tabah.. kite harus sabar..

tu adalah penguji keimanan kite..

nadia, bersabarlah.. dah tak lama dah..

nadia kene kuat slalu..

adik2 kakya, ima n faiz..

adik2 pun kene mcmtu jugak..

kalau kite lemah.. kite akan kalah..

kene kuat semangat..

adik2.. syg adik2 juga..

sayang adik2 aiman juge..

alyani, amad, amir, amar razin..

walaupun kalian tak pernah membace tinta kakakmu ini..

doa kakya sentiasa bersama kamu..

Ya Allah.. Ya Rahman..Ya Rahim...

nadia mahu melenakan diri seketika..

terima kasih Ya ALLah kerana maseh membenarkan aku menghirup udaraMu hari ini..

semoga maseh ade waktu untuk ku nikmati kebahagiaan sebenar suatu hari nanti.. 

dan kau jadikanlah kami hamba-hambaMu yang sentiasa bersyukur dan beriman kepadaMu..

Amiiiiiiiin......

~ nadia penat sgt..nape ni.. nadia takmo demam..huhu.. cepat2 sembuhla..amiiin~
 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Observation oredy done!

Alhamdulillah.. smlm 13 April, kami dah slamat diobserve oleh pensyarah.. seronoknya dah abis..
tahu tak.. betapa rase merdekanya diri ini..

banyak benda nak share..
esok nadia, dayah n kak noriza nak ajar budak2 pra buat biskut nestum
yummmy!

nanti ade mase org nak bercerita dalam blog ni...

yang pastinya.. Nadia syg kak noriza..
dia banyak sgt bg tunjuk ajr kat nadia n dayah..
kami sgt2 rase syukur dapat guru pembimbing mcm die..
sukeee..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tuhan Tolong hambaMu ini...

esok last observation..
malam ni daku mau offline
nak sediakan bahan2 tuk esk..
moga esok akan menjadi lebih baik..
hanya nak buat yang terbaik..
esok..
cube...
tp andaikate tak leyh jd yang terbaik..
nadia dah bangge..
nadia dah cube yang terbaik
sukenye. observation last
:))
aiman. mr teddy. i miss u.
a lot.
femeli. i miss u all tooo..
really miss u..

semoga murid2 esok takde yang wat hal..
amiiin...
permudahkanlah aku esok..
biarlah murid2 berminat dengan apa yang aku ajari esok..
aminnn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Disebalik ungkapan "tak ada apa-apa."

Beberapa bulan yang lalu hati saya tiba-tiba rasa berdebar, cemas, bimbang dan
runsing. Perasaan itu datang bukan sekali dua malah terlalu kerap.Ketika memandu
pun saya turut diserang rasa yang demikian. Saya cuba dapatkan nasihat doktor.
Doktor kata takde apa-apa. Hairan juga..! Sewaktu balik ke kampung, saya bertemu
dengan guru mengaji Quran. Saya ceritakan perkara yang saya alami.

"Mungkin ada buat silap dengan mak kot. Cuba check,"katanya. Saya
tersandar seketika. Insiden apakah yang boleh membuatkan saya diuji
sebegini rupa? Puas saya memikirkannya. Seingat saya, walau ke mana
saya hendak pergi dan apa yang saya nak buat, tak pernah saya lupa
memberitahu mak. Meminta maaf memang saya jadikan kebiasaan dalam
diri. Saya balik ke rumah mak, lalu saya ceritakan peristiwa yang
saya alami itu. Saya pohon padanya, "Mama, Sabri nak tanya dari hati ke hati,
adakah Sabri pernah buat dosa dengan mama yang mama tak ampunkan?" "Tak ada
apa-apa. Mama restu dengan apa yang Sabri buat sekarang ini."Emak menjawab. Saya
masih tak puas hati. Esoknya saya tanya lagi. Mama masih menjawab,"Tak ada
apa-apa". Saya masih tidak puas hati lagi. Malam itu saya munajat dengan Tuhan
minta Allah tunjukkan jalan kebenaran..

Hari ketiganya dalam keadaan berteleku, saya mengadap mama sekali lagi.
Mama ketika itu sedang berehat di sofa. Saya pandang wajah mama, saya
genggam erat tangannya erat-erat, "Mama, Sabri pohon sekali
lagi, tolonglah mama luahkan apa yang terbuku di hati mama. Sabri
tahu sabri ada buat salah, tapi mama tak nak bagitau." Airmata
sudah membasahi pipi.. "Tak ada apa-apa" Tingkah mama
semula. Dalam keluhan yang dalam, ibu tua seakan mahu bersuara tapi
terdiam kembali. Akhirnya dia bersuara. "Sabri ada satu kisah yang mama susah
nak lupakan dan sesekali ingatan itu datang akan membuatkan hati mama
terluka.Kadang- kadang ketika membasuh pinggan, mama boleh menangis tersedu-sedu
mengenangkan peristiwa itu. Lukanya amat dalam, masih berbekas hingga sekarang."
Saya terkedu. Mama menyambung, "Sabri tentu inagt arwah ayah
meninggal ketika adik masih kecil. Tanggungan kita ketika itu sangat berat. Duit
pencen ayah memang sedikit dan tak cukup nak tampung hidup kita, Sabri ingat
tak?" Mama mula menangis. Saya tunduk.

"Selepas SPM Sabri ditawarkan menjadi guru sandaran, wang hasil titik peluh
Sabri tu mama gunakan untuk perbelanjaan adik-adik. Satu hari Sabri bagitau mama
Sabri nak melanjutkan pelajaran. Mama merayu supaya
hajat itu ditangguhkan dulu sebab kita kesempitan wang dan minta
Sabri terus bekerja. Berkali-kali Sabri minta dan merayu pada mama
nak sambung belajar juga.Akhirnya mama terpaksa melepaskan Sabri
belajar dalam hati yang penuh terpaksa."

Saya benar-benar terkejut. Mama menyambung lagi, " Cuba bayangkan
ketika itu kalau mama tak izinkan Sabri pergi, mama rasa Sabri tetap
berkeras pergi juga. Dan perginya Sabri ketika itu adalah sebagai
anak derhaka!" Saya meraung sepuas-puasnya, terjelepuk lembik di
pangkuan mama. Mulai hari ini mama ampunkan semua dosa Sabri.
Adik-adik pun dah berjaya. Segala yang terbuku di hati dah habis mama
luahkan. Mama harap mama dapat mengadap Tuhan dengan hati yang
tenang." Ungkapan terakhir mama terasa bagaikan air sungai jernih yang mengalir
sejuk ke seluruh urat saraf saya seakan membasuh dosa yang lalu. Badan saya
terasa ringan yang amat sangat. Syukur kepada Allah hati saya kembali tenang.
Terasa kerja-kerja yang dibuat semakin dibantu Allah.

Sejak peristiwa itu saya selalu berpesan kepada anak-anak, ahli keluarga
dan kawan-kawan agar bersihkan hubungan hati kita dengan ibu kerana
ia sebagai jambatan menuju ke syurga. Saya yang terlibat dalam
program motivasi turut menceritakan pengalaman saya ini kepada
peserta kursus. Bukan niat di hati untuk berbangga tapi apa yang saya
harapkan semua orang dapat berbuat baik dengan ibu, demi kebaikan
didunia dan di akhirat.

Suatu hari selepas selesai menyampaikan ceramah di sebuah kem motivasi,
saya dicuit oleh seorang pegawai lelaki yang sudah melewati usia
40-an. "Ën Sabri, bulan depan telefon saya." Saya
kehairanan. Dari sumber yang diketahui, penganjur program memaklumkan
lelaki tersebut mengambil cuti seminggu untuk pulang ke kampung.
Sebulan kemudian saya menghubunginya dengan telefon."Ën Sabri
terima kasih banyak-banyak kerana mengingatkan saya tempoh hari.
Kalau tidak saya tak tahulah nasib saya." Suara lelaki itu
seakan sebak. Saya bagaikan berteka-teki dengannya. Menurut
ceritanya, selepas program tersebut dia terus pulang ke kampung
menziarahi ibunya yang sudah terlalu uzur dan sudah sekian lama tidak
juga dijengah bertanyakan khabar berita. Sampai
dikampung ibu yang uzur itu dipeluk dan dicium. Ibu tua itu kehairanan
kerana selama ini si anak tidak pernah berbuat demikian. Dalam
tangisan yang penuh syahdu si anak memhon ampun dan maaf di atas
segala silapnya selama ini.

"Syukurkamu dah insaf. Selama hari ini kamu tidak pernah meminta maaf
bersunguh-sungguh. Kamu mungkin jadi nak derhaka kalau mak tak ampunkan dosa
kamu yang satu ini. Umur mak dah 80 tahun. Selama 50 tahun mak memendam rasa.
Dosa yang lain mak boleh ampunkan, tapi dosa yang satu ini mak rasa sungguh
berat dan amat tersinggung. Mak terlalu sedih anak yang mak kandung sembilan
bulan, anak yang mak kenyangkan perutnya dengan air susu mak ini sanggup
mengherdik mak dengan kata-kata 'órang tua bodoh. Tak ada otak."

Cerita lelaki itu, satu hari dia meminta ibunya membasuh sehelai seluar yang
berjenama, dibeli hasil duit gaji pertamanya. Seluar itu terlalu
kotor lalu si ibu merendamnya dengan peluntur. Mak gosok dan lipat.
Beberapa hari kemudian dia mencari seluar itu untuk dipakai bekerja,
malangnya seluar mahal itu didapati telah bersopak-sopak warnanya.
Lalu dia yang berdarah muda menjadi berang, mengherdik si ibu, "Hei,
orang tua bodoh! Tak ada otak keer? Buta ker? Seluar nih mahal tau!!"
Akhirnya dosa si anak diampunkan.

Daripada kedua-dua cerita ini dapatlah kita membuat kesimpulan bahawa
disebalik ungkapan 'tak ada apa-apa' dari mulut seorang ibu mungkin
ada tersimpan 'apa-apa' yang sangat memilukan hati ibu, akibat
tingkah laku atau tutur kata kita yang menyinggung hatinya. Jagalah
hati ibu, dan sentiasa minta mereka doakan kesejahteraan hidup kita.
Sesungguhnya doa dari seorang ibu sangat makbul.

"Sesungguhnya Allah itu tidak suka kepada orang yang sombong dengan
perbuatannya, sombong dengan perkataannya. " An-Nisa':36
sayangi,hormati,taati ibu selagi tidak membelakangi syarak...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

melewati hari-hari yg damnly busy!

Minggu ni merupakan minggu yang terakhir praktikum.
seyesly, praktikum ni best sebenarnya.. sbb dapat merasa suasana sebenar sekolah..
sgt bizi.. wat rph, jurnal..refleksi n mcm2 lagi..
bile ntah nk berpoya2 ni..
huhu..nadia nak jumpe aiman. huhu..

bila praktikum ni, tak sbar nk jd cikgu sebenar taw..
seronok mengajar sbenanya..
tambah2 kite ibarat mewarnakan a white silk..
very soft n full of purity...

nadia mau mengajar dengan kasih syg..
kadang2 kasih sayang tu lagi dapat mengajar murid2 yang nakal..
daripada kite gunakan kekerasan..
saya masih mahu mencari kekuatan diri saya..
saya tahu, setiap guru mesti tahu kekuatan diri masing2..
nadia mahu mengajar dengan sepenuh hati...
harap2 semangat yang ade, adalah untuk selama-lamanya...

kawan2 pun, saya harap dapat buat yang terbaik untuk praktikum ni..
nadia tahu, kawan2 nadia sume bagus2..
idea2 pasti cambest.
but, jgn bg tekanan pada diri sgt..
buat sedaya yang boleh..
ingat tu..

buat mr teddy my beloved one.
i alwais in love wit u. 
even kite always bz..
awk mst lagi penat.
21 jam minggu ni..

my teddy boi..
i know u r strong.
mesti boleh face hari2 yang membizikan ni..
:) ya doakan selalu..
i hope i can see u soon..
i miss u a lot. 


Goodluck dear...14324
Lovelicious~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Test keperibadian ?

Dear Raja Nadia Raja Ismail, di bawah ini adalah hasil Test Kepribadian Anda:
Siapa diri sejati Anda: Anda dewasa, wajar, jujur dan memberikan nasihat yang baik. Orang meminta komentar pada semua jenis masalah yang berbeda. Kadang-kadang Anda mungkin menemukan diri sendiri dalam sebuah dilema ketika terjebak dengan masalah, yang hatimu bukan kepala Anda perlu untuk diselesaikan.
Pandangan Anda pada diri sendiri:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda cerdas
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Jujur
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Manis
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda ramah pada semua orang
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Tidak suka konflik
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Karena kau begitu riang
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Menyenangkan orang-orang yang secara alami tertarik kepada Anda
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Ingin bicara dengan Anda
Jenis pacar yang Anda cari:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda seorang romantis sejati
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Ketika anda jatuh cinta
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda akan melakukan apa pun untuk menjaga cinta Anda benar
Kesiapan Anda untuk berkomitmen hubungan:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda lebih suka mengenal seseorang dengan baik sebelum memutuskan apakah Anda akan berkomitmen untuk hubungan
Keseriusan cinta:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda suka menggoda
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Berperilaku menggoda
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Menemukan lawan jenis ini sangat menarik
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Itulah sebabnya Anda akan selalu memiliki pengagum menggantung di lengan
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Tapi seberapa serius Anda tentang memilih seseorang untuk berada dalam hubungan dengan?
Pandangan Anda tentang pendidikan:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Pendidikan sangat penting dalam hidup
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda ingin belajar keras
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Belajar sebanyak mungkin
Pekerjaan yang tepat untuk Anda:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda orang yang praktis
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Akan memilih pekerjaan yang aman dengan penghasilan tetap
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Mengetahui apa yang Anda ingin lakukan adalah penting
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Menemukan pekerjaan tetap melakukan hal itu
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda akan ditetapkan untuk hidup
Bagaimana Anda melihat keberhasilan:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Sukses dalam karir Anda bukanlah hal yang paling penting dalam hidup
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda puas dengan apa yang Anda miliki
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Berpikir bahwa menjadi dengan seseorang yang anda cintai lebih daripada menghabiskan semua waktu berharga Anda hanya bekerja
Apa yang anda paling takut:  
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Anda takut hal-hal yang tidak dapat Anda kendalikan
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : Ka
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : G-ka
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ : G Anda menunjukkan kemarahan Anda untuk menutupi perasaan Anda

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Saye sgt rindukan kuarga sayaaa....
lagi 52 hari tuk balek ke rumah...
saye rindu aiman juge...
saye penat merindui org..
org rindukan saye tak?
saye penat n tensyen ngn keje.
tp tak pernah letih merindui semua org..

saye doakan semua berjalan lancar..
saye arap semua org sihat n bahagia..
n rindukan saya...

Saye tak sabar nak tggu praktikum abis..
sbb penat sgt2..
saya tak biasa..
saya nak wat yang terbaik mggu depan..
jom kawan2!
gambar kat atas ni kat bilik adik aiman.. bilik zieha.
ni time dah siap. nak turun bawah je tuk balek kl.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Tukaq Templates lagi..

tengah2 sibuk ni.. menyampah tgk blog yang nad rase maken tak comel ni.
.


Jadi Nad tukar la.. ni yang baru.. nnt ntah2 tukar lagiii...

Lagi 6 day to go...

Aiman praktikal dua sesi stat esok..

kesian dia.. dah la kaki sakit.

kuatkan semangat k syg..

ya temani awk dari jauh...

14324

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

Dilanda Cinta....~

Manis nikmat, belai sentuh dipeluk hati
Melayang terbang, mimpi berangan
Bersamamu disetiap waktu

Aku ini lelaki yang sedang nikmati cinta
Dimabuk asmara bila ada kamu aku peluk

Aku ini wanita yang sedang dilanda cinta
Dibuai asmara bila ada kamu di dekatku

Melayang terbang, mimpi berangan
Bersamamu disetiap waktu

Aku ini wanita yang sedang dilanda cinta
Dibuai asmara bila ada kamu di dekatku

Aku ini lelaki yang sedang nikmati cinta
Dimabuk asmara bila ada kamu aku peluk

Aku dilanda cinta

Aku ini wanita yang sedang dilanda cinta
Dibuai asmara bila ada kamu di dekatku

Aku ini lelaki yang sedang nikmati cinta
Dimabuk asmara bila ada kamu aku peluk

Aku ini wanita yang sedang dilanda cinta
Aku ini lelaki aku dimabuk asmara
Aku ini wanita dibuai asmara
Aku ini lelaki yang sedang dilanda asmara

* sgt touching this song...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

nama syaitan dalam AL fatihah

Semoga boleh dimanfaatkan Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak hati-hati.

Nama syaitan:

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu) sepatutnya DULILLAH

2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya HI ROB

3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KI YAU

4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAK

5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NAS

6. Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya. Iya bermaksud 'matahari' Dalam ayat ke 5,jika salah bacaannya akan bermaksud "kepada mataharilah yang kami sembah dan kepada matahari kami meminta pertolongan"!!!!

7. SIROTHOLLAZI............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.

8. AMIN ...............hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA......dua harakat, MIN .... 3 harakat, semoga Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat .....
 
Perbetullah Bacaan Anda mulai sekarang.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Related Posts with Thumbnails