Rimas.

erm. ntahlah. nad tak suke sgt org yang jd org ketiga.. ntah. kenapalah orang boleh terpikir nak jd org ketiga ek. 
bak iin kate, bile dah nak tu.. tak bleh wat mende dah. but that, SELFISH!

tapi tu lah. bagi nad, sume tu kite yang kawal. But yang pastinya, Jodoh tu di tangan Tuhan. Pasti ade Qada' dan Qadarnya. seketika, kita berada di atas, tp takkan selamanya kite berada di atas. ade kalanya, kite akan berada di bawah dan melihat org yang di atas. 

"What u give, U get Back", i alwais remember that. ape yang kite buat kat orang laen, mungkin suatu hari nanti kita akan dapat balek mcm org laen buat kat kite. Nadia seorang yang berfikiran terbuka je, tapi andaikata tentang hak wanita dan kesengsaraan wanita sbb kecurangan ni. agak ssh nak terima. coz nadia skrg mudah rasa kesian kat orang.


Kebahagiaan di atas air mata wanita laen, takkan bahagia. Bahagia yang tak kekal mungkin lah kot. Nadia takot nak kate kat orang, tapi nadia slalu berdoa agar nadia takkan kacau rumahtangga orang dan takkan lukakan hati orang. Nadia ada ramai kawan-kawan yang terluka sbb orang ketiga. Nadia tau sedih. jadi, nadia arap, kawan2 nadia pun takkan rampas kebahagiaan orang laen. Banyak lagi kebahagiaan lain yang ade.

bila perkara ni terjadi, nadia tak suke, tak bleh terima. Kebahagiaan dan kepura-puraan, semua di mata nadia. Nadia lagi tertekan. Yang pastinya, ALLAH Maha Adil. Nadia tahu tu. sekarang ni, nadia arap, nadia akan okei. 

Nadia arap, abg aiman kesayangan @ en Teddy, akan sygkan nadia sampai bile2. Nadia berserah segalanya pada Tuhan. Andai dia setia, nadia setia, jodoh kami ada, maka kami akan bersama.

~ Aje tau segalanya. org takkan tahu sptmana yang aje tau. ~

nak kaitkan dgn diri sendiri pulak. dulu hampir terjebak beberapa kali dah dalam cinta tiga segi ni. dulu mrsm. mktb ni. yang kat maktab tu. Tapi nadia tau, merampas kebahagiaan org laen tu salah. jangan melebihi garisan yang dibuat. nadia malu nak jd org ketiga. jadi kawan-kawan, beringatlah slalu. bila terseksa skrg, Jodoh masih bukan milik kita, namun, apabila diberi kebahagiaan, Kita akan bersyukur sgt. sampai sebak dan terharu dengan apa yang Dia balas kepada kita di atas kesabaran kita tu. 

perjalanan hidup kita ni panjang.. Kita takkan tahu hujung pangkalnya. wallahualam.. 

nadia tak cakap pasal sapa2 just mengingatkan diri dan rakan2..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "Rimas."

  1. ahsfantasy24 says:
    February 1, 2010 at 8:34 AM

    huhu..
    4sure la kak..
    kte akn rimas ngn orag ke-3,
    tp ayu nie jnis cpat mnyrah,
    mlas nk mlayan, xmaw cpta sngketa,
    xmaw rebut2, kumbang bkn sekor..=)

    ayu pnah tkena, brtahun yg lalu:

    http://tentangsesuatu-ahsfantasy24.blogspot.com/2009/04/kerna-kamu.html

    http://tentangsesuatu-ahsfantasy24.blogspot.com/2009/04/aku-milikmu.html

    http://tentangsesuatu-ahsfantasy24.blogspot.com/2009/04/document.html

    sumeny pngajaran,
    kdg2 rasa perit tp byak ketika ayu
    trsnyum kelucuan menonton kupiah dan jilbab..

    biar dia dgn cara hidup dia klw
    itu smber kbahagiaan utk dia..

  2. pwincess AJA says:
    February 2, 2010 at 4:32 AM

    mintak jauh dr menjadi org ke3...
    amin....
    moga akak kekakl bahagia selamanya bersama yg tersyg.;)))

  3. ♥ Cik NaD ♥ says:
    February 6, 2010 at 9:26 PM

    Ayu : sabarlah ayu.. ade hikmah disabalik smua ni..

    Aja : tenkiu aja.. aja pon same.. bahagia dgn azry.. :)

Related Posts with Thumbnails