Aku perempuan yg sgt biasa

R.A.J.A.N.A.D.I.A
lihatla wanita di atas.. name dia raja nadia. itulah nad.. gambar tu xedit lgsg.. dah gelap. pendek lak orgnye.. isk2.. kalo kat mktb ni..bersepah2 je die..tkde owg maw die.. lgsung tak peduli sgt org len.. dia ade dunia die sendirik je.. bilik die, kelas, kwn2. ari-ari die mls g kelas. tmbah2 lg bulan pose. huuuuh..die ade kwn2 yg rapat ngn die. name nurul, mimi, daia, dibah, iin, hani, zura, meyah, inul, mai, dyanah, dan lein2.

setiap hari ibarat mayat hidup yang agak ceria je kt maktab ni. hanya maw menghabiskan sisa waktu dua taOn lg di IPGM tengku ampuan afzan lipis ni. kdg2 sgt messy ke kelas. kdg2 melaram g kelas. hanya ikut mud sahaja. tak kisah la ape org nk ckp.. but dats me.. kdg2 g cafe, mcm smlm, sgt messy, pakai suar biru cair n sweater n tudung je. mmg biase la mcmtu.. tp sbb kt mktb ni takde my bf, watpe la nk pakai cantek2.. huk2..membzir je. :P what do i care? g memane pon pakai sliper toilet je. kdg2 tak berbedak pun. stakat nk g surau ke, dewan ke, kantin ke. tak kisahla diri mcmane at least, mst pakai tudung, bju lengan pjg n suar track. mmg xpakai le handsock ke, stoking ke.. huhu.. sgt teruk ke? hee..mungkin la kalo ade bf kt cni, i akan jd org yg sgt menjaga penampilan diri. but now, be humble, let juzt be me. n i'm proud to be me. :)

nad sgt maw balik umah.. sgt maw mase cepat jalan. :( oh god.. maw jumpe femeli. dlm hidup nad, hanya fameli n Fh je yang jd kekuatan tuk twuskan hdop kt cni. i think about my future. je.. fh = future hasben. ibu bapa. meka takkan sia-siakan kita. meka takkan cemburukan kite. meka truly syg kite. kite pun syg meka. :)

dulu, i do love frenship so much.. i appreciate them well. but lastly i realize.. its nothing. persahabatan itu seketika shj. kemudian masing2 akan buat keje masing2. bawak diri n life msg2. hilang kepercayaan pd tali persahabatan tu bermulanya di maktab lah. sng kate, org suh lupe. tp boleh maaf tp takkan smudah itu untuk tertindas lg.
ia bukan dendam tp tahap kesedihan yg melampau. dan kdg kala peristiwa itu masih lg mata. (lupekan lah nadia!) dulu, ku merupakan org yg naif sgt mengenai persahabatan. malas mengenang peristiwa lame. namun, ku amat sukekan diriku ketika aku merupakan pelajar foundation sem 2 dan 3.. i like myself that time. seoang yang sgt2 menghargai kehidupan n mencari kekosongan dlm diri itu.

kadang kala, ati membawa kite kepada keceriaan, hati juga memebawa kite kpd kemarahan, ati juga membawa kepada kebahagiaan, ati juga membawa kite kepada dendam dan sebagainya.. ati adalah punca segalanya.. skarang nad ok. but sumtime jgk tak bape nk ok. but nad bertuah, ape yang berlaku pada diri nad, nad masih ade sebuah fameli yang sentiasa memberikan nad semangat dan kasih sayang dan juga mempunyai seorang kekasih hati yang tidak jemu2 mendengar segala keluh kesah dan masalahku. juga masih juga terdapat segelintir rakan yang msih dpt kepercayaanku iaitu nurul n mimie n daia. terima kasih semua. lap u oll!

about teguran, amal ma'aruf, nahi mungkar.. sgala teguran ttg 3 g atau aurat. ku terima dgn hati yg terbuka. namun, ku masih tahu batasku.. skurang-kurangnya, ak tidak menyakiti hati org lain, atau masyarakat sekeliling.ia hanya ttg diriku. ku bukanlah seorang yang tidak tahu agama lgsung, namun mungkin kite berada di dalam koloni yang berbeza. persekitaran yang berbeza. masih perlu waktu untuk menjadi insan yang lebih baik.. niat sentiasa ada, cume menunggu masa tuk menjadi seorang yang lebih luar biasa daripada biasa.
biarlah aku dgn diriku. ku punyai diri sendiri dan keluarga yang boleh membentukku.

kay la. maw bwat keje. xleh nk walking2 skarang. nnt x ciap keje. laporan PBSM lak kene siapkan. esk kene submit.
wish me luck.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

4 Response to "Aku perempuan yg sgt biasa"

  1. DaliaLiyana says:
    September 12, 2009 at 6:32 PM

    bagus la jd pompuan yang biasa...kalau luare biasa bertanduk ke bertaring kang...takot lak org...heehhee...

  2. imHepPie says:
    September 13, 2009 at 1:47 AM

    owhh mana de besa..u kan sorg yg chumel...

    hik3...

  3. ANAK ABU HASSAN says:
    September 13, 2009 at 9:59 AM

    setiap manusia tu luar biase,xde yg biase,kerana smua ciptaan allah adalah lengkap dan penuh keajaiban

  4. ♥ Cik NaD ♥ says:
    September 15, 2009 at 10:04 AM

    HUHU..dalialiyana..: kalo ade tanduk ke..ley masuk world records dak? hehe

    imheppie : huhu.. tanx dear..

    anak abu hasssan :
    Ciptaan ALLAH maha KAYA. Indah..

Related Posts with Thumbnails