Menghayati Konsep Malaysia for Malaysians dengan Filem pendek di 15Malaysia.

Siapakah kita??
Melayu?? Cina?? India??
tanya balik diri anda...
adakan anda benar2 ikhlas menjadi Bangsa Malaysia??
atau sekadar retorik??
tp bagi aku...aku Bangsa Malaysia..
apa aku membebel ni??
haha..kang Cik Nad marah pulak bila aku masuk bab politik...
ada orang kata Malaysia for Malaysian tu salah...
sebabnya ia dipopularkan oleh DAP...
adakah konsep 1 Malaysia Bijan x sama dengan Malaysia For Malaysians??
ataupun konsep tu dicilok dari Israel??
bukan aku kata...tapi wikipedia yang kata naaa !!

1Malaysia or One Malaysia (Malay :Satu Malaysia) is a Malaysian idea introduced by the sixth Malaysian Prime Minister, Najib Tun Razak on 5 April 2009. The main motto is People Precedes, Performance Emphasized (Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan)

This concept was adopted from the One Israel idea, formed by Labour Party leader Ehud Barak in the run up to the 1999 elections.



Jika ada mengatakan Malaysia sedang menuju ke arak Republik memang saya setuju dengan kenyataan itu...Republik yang tidak tunduk seperti Iran atau Monarki yang kucar kacir seperti Siam??

Berita di bawah memberi harapan lebih ramai Melayu akan menerima konsep Malaysia For Malaysians and not just for Malays...

http://teresakok.com/wp-content/uploads/2009/09/1109200931701.jpg
Klik gambar untuk berita penuh

bagi yang suka cop DAP anti Melayu dan anti Islam...sila ringankan2 tangan untuk baca blog Teresa Kok dan Hannah Yeoh...

waaa...dh jauh aku melalut...
sebenarnya aku just nk promote website 15 malaysia ni...
and video yg tgh hot sekarang ialah video lakonan Khairy Jamaluddin sebagai taxi driver..
haha

Sinopsis

Mengisahkan seorang pemandu teksi yang dibertanyakan pendapat beliau tentang beberapa isu yang hangat diperkatakan oleh rakyat. Pemandu teksi itu diwatak oleh Ketua Pemuda UMNO yang berkontroversi. Filem ini berakhir dengan pemandu teksi menghadiahkan sebilah keris kepada seorang budak Cina sebagai cenderamata.




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Menghayati Konsep Malaysia for Malaysians dengan Filem pendek di 15Malaysia."

  1. mizz aisah says:
    September 13, 2009 at 12:45 AM

    saifa bangsa malaysia..:)

    lawak gak tgk si khairy ni berlakon.. hehe

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers