External sudah mau meletup!!


alahai....cmne ni cik nad...external i dah tggal 20 GB....
org lain mungkin x rase berape nilai 20GB tu...tp bagi aku space 20 GB tu hanya dapat bertahan untu 1 2 minggu je lagi...pastu kaboommm...
penuh laa hard disk tu....
HD PFU2 ni atau aku biasa panggil dia Mini Buffalo bersaiz 2'5 inci berkapasiti 500GB..
sem lepas aku pakai yg 320GB...tp sbb aku rase aku perlukan yg lebih besar aku tolak yg 320Gb tu kat housemate aku and angkat yang baru...sebelum tu aku dh tolak yg 160Gb kat ciknad..(dengan awek pun nk berkire...haha...yerlaa...igt benda ni 2 3 ringgit??)
lepas ni aku kena cari hard disk yg 1 tera yg besar gedabak tu...
yg 500gb ni aku x kan jual dah sbb aku masih perlukan a handy external untuk amik barang dalam download station....
download station??
itu nama pc yg aku tinggal dalam bilik aku kat rumah...
pc ni kerja dia download je 24 jam sehari dan aku hanya akan tutup bila aku ghasa kesian kat dia...
PC ni aku buat tempat download je sbb ram dia slow sgt (256mb dh x logik dh untuk pc2 skrg)
apa pun ku kena cari fund untuk beli a new 1 Tera...
ade yg tya aku nape ko x burn je movie2 tu...
mai sini aku nak habaq...dulu aku pernah burn semua collection aku...
kunun2 backup laa...tapi suatu hari external aku sakit dan semua collection aku yg bersaiz lebih kurg 200 GB hilg cmtu jer...
itu x termasuk koleksi MP3 yg aku baru sedut multiply (its the rare collection sbb mp3 yg aku sedut semuanya rip dari piring hitam)
so aku igt semua dvd yg aku burn tu boleh laa cover...
bila aku play kat laptop aku hampeh...
ada movie yg boleh read and ade yg unreadable...
bengang giler dowh!!!!
lepas2 tu aku bad mood...
x caye tya laa cik nad...

sementara tggu duit raya ni aku masih ada 1 lagi external yg aku sarungkan dengan case sony viao u nad....
itu pun x byk sbb hard disk yg i kopek dr laptop lama tu cuma 40 Gb je...yg kosong pun tggal dalam 15Gb lebih....

harap2 duit akan turun dari langit....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "External sudah mau meletup!!"

  1. ♥ Cik NaD ♥ says:
    September 14, 2009 at 8:01 AM

    Cian u en teddy.. erm.. whut can i say..
    nnt i pon nk bli external baru..
    huhuhu

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers