Celcom sewa tanah !!



sebelum cerita lagi panjang....
pernah dengar iklan ni??

"mobifon 018..............
masa kini dan masa depan"

haha...itulah iklan yang aku masih igt sejak kecik2 dulu...
masa kini dan masa depan???
bagi adik2 yang mungkin x tau sejarah telepon kat malaysia ni...
dulu2 ada sikit jaa nombor henpon... 010 (mobikom @ Celcom),018 (Mobifon),011 (ATUR)....
ini je no yg aku tau masa era henpon besar gedabak tuh
masih ku igt nombot bapak aku 018 8498501
henpon tu apak aku dapat lepas dia dapat status P.E. masa keja kat JPR...
masa tu kalau ada nset besar gedabak terselit kat tali pinggang mmg boleh2 wat modal mengorat laahhh...
bukan senang nak beli henpon...

cerita pasal Celcom pulak...
apa sudah jadi dengan CELCOM??
2 3 hari ni sape2 yang perasan line celcom sangat teruk sampai aku x dapat nak melepas rindu dengan budak kecik....
so aku pun cuba laa buat sedikit kaji selidik ttg telco2 di malaysia ni...
nmpaknya sudah menjadi trend kepada syarikat telco2 besar ni berkongsi line dengan syaraikat telco2 kecil yang masih x de tapak nk bina perniagaan...
maka muncullah telco2 baru yang orang-orang Kampung Pisang pun tak pernah dengar...
kata maklong bedah "ish...maklong ni cuma tau nombot 019,012 dan 013 hampa ni mai mana sampai 010 laa , 014 laa....hampa oakai nombot siam apa....",(makcik ni tak tau nombot digi sebab kat kampung dia x dak coverage digi yang kunun2nya the widest coverage)
memang benar telahan maklong bedah sebab Happy memang bermula di Siam...dan sebab rate dia yang murah dan gempak tu laa ada orang malaysia sanggup pi sempadan sebab nak beli simpack ni sebelum Happy menyewa line Digi dan melakukan topup Digi yang sudah sedia tak laku (Digi dah ler coverage yg 'widest'..pastu untun jual topup pun x banyak mana,byk penjual topup merungut dgn topup digi yg x dek untun dan pengguna pula merasa tertipu dengan 'widest coveragenya')...

berbalik kepada cerita telco kecilan2 tadi...nk bina infrastruktur memang memerlukan duit besar dan kroni yang besar jugak...kalau tak maka berkuburlah mcam TM tOuch dan Time Cel....as we know...TM touch memegang hak 013 dan Time Cel 017...setelah berlaku rombakan...TM Touch gabung dengan Celcom dan Time Cel masuk ke dalam Maxis...

Kini...setelah Celcom sudah jadi sebahagian dari Axiata....nampaknya makin banyak syarikat telco mula nak naik and berminat nk sewa celcom punya pemancar....mungkin anda baru dengar Happy...tapi yang terbaru dan terlatest...setelah U-Mobile menumpang line2 celcom....ialah XOX dan Tune Talk...setakat ni kedua2nya masih guna 010....ataupun mereka pun akan main silap mata macam Happy suka suki tukar2 rate...persoalan yang aku pikiaq...adakah pengguna telefon bertambah ataupun henpon anda yang bertambah dari sorg satu dah jadi sorang 2 atau 3 henpon...tapi bagi aku rekod terbanyak aku guna 4 nset serentak masa baru2 masuk maktab dulu....masa tu kes nk cover....biasalaa 1 awek 1 nombor....hahahah....and semua telco bagi offer best punya...mcm plan MTV powerpack Digi (RM5 sebulan korg dpt sms percuma unlimited ke n0 FNF yang subscribe plan tu..) yang berjaya mengkapelkan aku dan Mija (anak cikgu Rusna (cikgu yang ajar aku sampai laa adik2 aku) merangkap cinta pandang pertama aku masa darjah satu ni aku cuma dapat lepas abis SPM tu pun just 2 bulan sbb aku tgk budak ni materialistik sikit)...


baru2 ni....
aku ada dapat no XOX percuma lepas register cik nad jadi downline topup aku...
tapi aku bagi kat adik aku...x larat nk pakai dah banyak2 phone...
cukup laa 3 phone satu untuk kawan2,untuk cik nad tersayang dan untuk topup...
tapi aku baru register untuk Tune Talk...bukan apa just nk buat spare je...
korang boleh pilih no korang...
Google jaa Tune Talk....
nanti korg register and pilih no yg korg nak...
dia akan reserved no tu dalam masa 2 hari...lepas tu...
korg print borg tu and gi tunjukkan kat kedai2 yang jual prepaid tu...
kalau x proceed no tu akan dibuka lagi pada org lain...

kalau berminat nk kegiatan telekomunikasi boleh laa ke sini

atau ke sini



nota-tulisan ini ditulis tidakk berdasarkan fakta tidak penting...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

3 Response to "Celcom sewa tanah !!"

  1. ezanykun says:
    September 24, 2009 at 6:48 PM

    aah la.. lately ni mmg line celcom poblem sgt2.. nak hanta mms pun tak lepas2.. sms pun kdg2 berduyun2 skali msk.. :'(

  2. wanie says:
    September 25, 2009 at 12:55 AM

    oooo..bru tau..mcm gitu ye..heee. ptot la clcm mengong je smlm..

  3. eN. tEddY says:
    September 25, 2009 at 4:42 PM

    ex kuatagh {1st batch of mjsc kuantan},dato' shazaly ramli mengatakan pemancar di kepong dan perda sesak 5x ganda time musim raya...

    memang laa dah pelanggan u-mobile,tune talk,xox semua pakai line celcom...

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers