3.1951 - 26102009


Sabar laa Man.......



seminggu dua ni aku balik rumah tiap2 ari...
benda ni aku dah buat untuk 6 bulan awal tahun ni masa mama masih ada...
ulang alik Penang-SP...letih tapi aku suka...sbb tiap2 hari dapat jumpa mama..sembang dengan mama....dengar mama ngadu...mama dgn aku mmg sangat rapat....
aku bertuah kerana mempunyai mama yang sangat disukai ramai...
bukan je oleh keluarga aku...
jiran2,mertua,orang kampung...
tapi mungkin ade sorg je yang x tau betapa berharganya mama sebagai sorg isteri...
belum lagi aku jumpa menantu yang sanggup jaga mertua mcam mak sendiri macam yang mama aku buat...
dan sekarang aku sebagai seorang cucu...
aku teruskan apa yang mama aku buat....
aku balik SP...bukan sebab nk mengadap Bapak aku...
bukan sebab nak amik muvi2 yg aku download...
bukan sebab nk mengadap pompuan sial dalam rumah tu...

aku balik sebagai sorang anak yg teruskan kebajikan yg mama aku buat...
aku nak terus amik berat pada tok dan mak menakan aku yang selama ni banyak bergantung pada mama....
tok,along,tam...wpun suatu ketika dulu aku geram bila dengar bebelan depa...
tapi sekarang depa laa yang aku boleh harap....

dan sebagai anak sulong aku akan pantau apa pompuan tu boleh buat...
setakat cakap besaq,nyanyi sorang2 dalam rumah,pura2 baik,ko pegi mampus laa dengan gelaran ibu ko tu!!!
kami sikit pun tak anggap ko ibu bodoh!!!
kau boleh laa konon baik dengan adik aku yang kecik...
ko boleh berlakon baik depan laki yang blur tu...
tp ko tak payah laa nk buat baik dengan aku...
kami tak heran pun dengan lakonan ko tu...

sayang abang....
sorry kalau abg x de masa dengan ya...
abg sgt2 penat...
lagi 2 tahun je sayang...
lepas tu kite same2 bina life kita dengan cara kita...

Al-fatihah untuk Mamaku Allahyarhamah Sirriah Bt. Sheikh Hamzah

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "3.1951 - 26102009"

  1. ♥ Cik NaD ♥ says:
    October 26, 2009 at 6:46 AM

    sayang.. my dear.. ya paham..
    ya da tak merengek da mcm dak kecik..kan? ya paham tanggungjawab abg.. 2 taun je lagi.. dah tak lame..
    nnt yaya bantu bi.. ya sgt sygkan mama abg juge..

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers