Sejadah Sembahyang

15468.jpg

15468.jpg

“Den tak kesah kau nak smayang…tompi jangan la menunjuk-nunjuk kek oghang.Kau tak kan tak tau oghang melayu ni bukan bulih tengok bondo-bondo polik ni…copek heghan.”

15469.jpg

15469.jpg

“Kang kok ado yang tanyo kek kau tigoboleh rukun smayang apo kau nak jawab..ekau bukan ey bulih becakap.”

15470.jpg

15470.jpg

“Limo rukun Islam….ekau buek yang mano? syahadah macamano ekau takdo roh.Smayang macamano kok sekada duduk antagho duo sujud…nak zakat camano ekau takdo duit…poso macamano kok patut buko kau tak buko…poie aji buek apo pasal tuntutan syariat lam quran tu hanyo untuk jin dan manusio.”

15471.jpg

15471.jpg

“Aghap tolong la jangan seghabut an otak manusio akhir zaman yang memang dah seghabut ni yo…Jadi lah sejadah yang baik dan besopan santun.”


Credit to Dewa Kebaikkan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

1 Response to "Sejadah Sembahyang"

  1. ahsfantasy24 says:
    October 25, 2009 at 5:21 PM

    alahai peliknya kan..
    hmm mcm2..

Related Posts with Thumbnails