perempuan tergedik-gedik/terhegeh2 atau lelaki melayan???

erm.. maken hari..maken banyak ku dengar tentang kes2 curang..
menyampah diri ini...
nape la bercinta kalo curang..
niat nk men2kan org..


ku memang memblacklistkan org2 curang ini sbg kawan..
menyampah...


banyak kes2 yang berlaku di sekitarku..
banyak kes juga di depan mateku..


kalau mase couple dah tak setia..
apetah lagi nk jadi laki / bini org?
 come ar..


lelaki suke melayan pompuan..
tambah2 lagi pompuan yang tergedik dan terhegeh2 menempelkan diri pada oraang yang dah berpunye..
eish..tak malu ke??
dah taw org tu dah ade 'rumahtangge', watpe kacaw lagi?


dahla.. tuh..kadang2 kecian pada pompuan yang tak bersalah tuh..
 bile dah ade seseorang dalam hidup kite..
setialah pada yang satu..
jgnlah merampas hak org laen..
pikirlah.. andai ade org merampas hak anda..bagaimana nnt?
suke? gembira?


si lelaki pon satu.. kalo dah de pompuan baik.. even tak cantek.. tak sebaik mane..
cubelah membimbing wanita tu.. bukan maken menunjukkan contoh kecurangan anda tu..
dah la tu cover2 lak tuh.. 


ngn awek sendiri pon tak panggil syg.. ngn org len ok la..
apetah lagi skang.. mude mudi skang.. ber'papa' 'mama' la.. ber'syg''ayg' la..
satu awek, satu name..
huish..
ape nk jadi..
meluat.. kalo awek sendiri yang bakal jd bini takpe..
ni org len yang hanye nak kaco umah tangge..
nyampah..


kenape la manusia yang bernama wanita tak bleh nk teguh bediri sendiri tanpa lelaki,
ingat. lelaki tanpa wanita boleh hidup.
even perit..
itu lebih baik drp ambil hak org lain..
LU PIKIR LA SENDIIRI..

wanita2 di luar sane..
pleaaaseee la.. kite ade maruah..
tiap ape yang korang buat..
yang baik korang gtaw mak ayah korangg..
korang pikir... kalo yang buruk.. yang teruk..
korang cite tak?


biar semua mak ayah taw..
ape korang rase kalo dorg taw..
ingatan ni buat semua..
buat diriku juga yang maseh meniti hidup yang bergelora.

-jgn ingat diriku lemah walaupun diri ini tak sebesar mane.
-sedesperate2 diri ini..tak pernah kacaw umahtangga org..
-sentiasa menjauhkan diri daripada org yang sudah berpunye. berumahtangga.
-sugardaddy, femilyman, PAKWE org.. Jauhi.
-setia pada yang satu.


kalao tak bercinta ni.. kekuatan jiwa tu..
satu je.. Tuhan Yang Esa.ALLAH
Tp jangan gunekan atas dasar "Tuhan" tuk mendekati lelaki.
bukan semua lelaki gak bleh membimbing.
dia Maha Besar..
kite bleh mengadu pada die..
Dia lagi SETIA mendengar..


saye bercakap berdasarkan pengalaman dan pendapat.
harap maaf andai sesiape trase.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

6 Response to "perempuan tergedik-gedik/terhegeh2 atau lelaki melayan???"

  1. Fathiah Farid says:
    October 24, 2009 at 11:36 PM

    erm betol tu nad, same2 la kite doakan hubungan yg kite ade kekal hingga ke hubungan yg sah..amin...

  2. imHepPie says:
    October 25, 2009 at 3:21 AM

    dear..skang nih da mcm2 kes kan..ntahla bila jdi kt dri sendri rasa perit gila...hadoyai...

  3. ♥ Cik NaD ♥ says:
    October 25, 2009 at 3:36 AM

    aah.. insyallah....amiiiin..

  4. ♥ Cik NaD ♥ says:
    October 25, 2009 at 3:44 AM

    imheppie.. dear..
    org takkan rase perit tu slagi tak kene.. mimi.. aje paham.. sbr ek..

  5. eN. tEddY says:
    October 25, 2009 at 4:20 AM

    cik nad...
    pompuan tergedik2 laa punca laki curang...
    laki x kan curg kalau pompuan dia setia mcm u...

  6. cik boneca chanteq says:
    October 30, 2009 at 1:43 AM

    hurm. saba eh aje. tulisan ne nampak terlalu beremosi. cheer bebeh! fara doakan aje kekal dengan en teddy. amin3. mish you. huhu. :)

Related Posts with Thumbnails